restaurang vs callcenter

Ligger i soffan hemma hos Malin och tänker.. på om jag ska kuta till toan NU för att jag snart fan pinkar på mig och så tänker jag på vilket jobb som var jobbigast av servitrisyrket och mötes-/kundbokare på ett av de notoriska callcenterna belägrade i "city".

Dessa bord (plus många fler) dukade jag av och dukade upp flera gånger om dagen i ca fem veckor. De tre första veckorna kändes det som att en liten tomte satt fast på båda mina ben och gav mig elstötar samtidigt som den jäveln skar mig i benhinnorna. Och det gjorde lite ont. Annars var det kul att jobba som servitris. I alla fall när vår chef inte var störd eller när de patologiska norrmännen höll sig borta. För de FANNS ju! Men smärtan kändes i kroppen.
Men om man ska jämföra servitrisyrket med att arbeta som mötesbokare på ett fifflande rådgivningsföretag såsom Acta Kapitalförvaltning eller Centum Placering AB så vet jag inte vilket som är mest störigt. Det ÄR ju inte "jobbigt" att gå in på ett kontor, sätta sig på sin plats (sätta thomas på plats) och börja ringa, i alla fall inte de första gångerna. Men efter x antal arbetspass går man som ett psycho på autopilot och inte vet vart man ska vägen. Jag kan tänka mig att på ett callcenter är det fan bara säljcoacherna och arbetskollegorna som är avgörande för om man ska gilla jobbet eller inte. Här kändes smärtan i hjärnan.
/Holtz

Kommentarerna

Kommentera då!

Vem fan du är:
Kom ihåg mig?

E-posten: (publiceras ej)

URL/Bloggadressen:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0